စစ္သားနဲ႕ စစ္တပ္ရဲ႕အဓိကတာ၀န္ကဘာလဲဆိုတာ မေမ့သင့္ဘူး။ ေမ့ေနရင္ ေျပာျပမယ္။ စစ္တပ္နဲ႔စစ္သားရဲ႕ အဓိကတာ၀န္ကေတာ့ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ကုိ တိုင္းတပါးရန္က အသက္ေပးကာကြယ္ဖို႔ပါ။ ဒီလုိကိုယ့္လူထုကို ေသနတ္ျပၿပီး႐ုိက္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ေသနတ္ကိုင္ထားၿပီးမွ ကိုယ့္လူထုကို ကိုယ္ျပန္႐ုိက္ရဲတဲ့သတၱိမ်ိဳး စစ္သားမေျပာနဲ႔ ကေလးေတာင္ အဲလိုသတၱိမ်ဳိးရွိတယ္။

Saturday, September 29, 2007

ယာေတာကသေျဗာ၏အျမင္

ကိုဟိုဒင္းေရ ………
လူကိုေခြးသတ္တာသာမက သံဃာကိုေခြးသတ္တာပါ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ႔ေနၾကရပါၿပီ။ ဗမာျပည္သမိုင္းမွာ အဆိုး ဆံုးအျဖစ္ကို က်ေနာ္တို႔မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ရင္ဆုိင္ေနရတာပါလားဗ်ာ။ ဒါဗမာႏုိင္ငံမွဟုတ္ပါေလစ၊ ၂၁ရာစု မွ ဟုတ္ပါေလစလို႔ ကိုယ့္ကို္ယ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ေမးေနမိေတာ့တယ္။
အဂၤလိပ္ကိုလိုနီအစိုးရလက္ထက္ ၁၉၃၆ခုႏွစ္၊ မႏၱေလးအာဇာနည္(၁၇)ဦးအေရးအခင္းမွာ သံဃာကိုပစ္သတ္ တယ္ဆိုတာရွိခဲ့ဘူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါက ကိုလိုနီအစိုးရ၊ ဘာသာမတူ၊ လူမ်ဳိးကြဲျပား၊ တျခားႏုိင္ငံကလာတဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ေတြ။ ေနာက္ၿပီး ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္ကာလတုန္းက သံဃာေတာ္ေတြကို ႐ုိက္တယ္ႏွက္တယ္ဆိုတာရွိခဲ့ဖူး တယ္၊ ဒါဟာလည္း ဓေလ့ထံုးစံမတူ၊ လူမ်ဳိးကြဲျပားတဲ့ တုိင္းတပါးကဖက္ဆစ္ေတြ။
အခုေတာ့ ႐ိုင္းပေလ့ဗ်ာ ……. ရာဇ၀႐္ိုင္းပေလ။
ေရႊတိဂံုကုန္းေတာ္ေပၚမွာ စစ္ဖိနပ္ေတြ တခြပ္ခြပ္နဲ႔တဲ့။ ေရွးေခတ္က ဗမာအမ်ဳိးသားေတြ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီနဲ႔ ရင္ဆုိင္ခဲ့ၾကတာကို မၾကားဖူးၾကေလေရာ့သလား။ ေရႊတိဂံုကုန္းေတာ္ေပၚမွာ ဖိနပ္မခၽြတ္တဲ့ အဂၤလိပ္ကို အေသခံၿပီး ဓားနဲ႔ခုတ္ခဲ့တာေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံသားေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႔ ျပင္းျပင္းထန္ထန္တိုိက္ပြဲ ဆင္ခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက သတင္းစာေတြ၊ ဇာတ္သဘင္ေတြအပါ ဒီကိစၥကိုအျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ၾကလို႔ တႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈႀကီးျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာမေ၀းလွေသးတဲ့ သမိုင္း၊ စာနဲ႔ ေပနဲ႔ ဓါတ္ပံုအေထာက္အထားနဲ႔ကိုရွိတဲ့ သမိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္မွ အခုကိုယ့္ႏုိင္ငံသားက တုိင္းတပါးသားထက္ေတာင္ပိုမိုက္ရိုင္းတာ ေတြ႔ေနရပါေရာ့လား။ ကိုဟုိဒင္းေရ၊ ခင္ဗ်ားလည္း က်ေနာ္လိုပဲေနမွာပါ၊ အခုအခါမွာ ေရဒီယို အင္တာနက္ေတြေရွ႕မွာထုိင္ၿပီး လူဟာတုန္ရီေနေအာင္ ေဒါသေတြျဖစ္ေနရတယ္။ ခင္ဗ်ားဆီကိုေရးတဲ့ဒီစာမွာ ေဒါသသံမ်ားပါသြားရင္လည္း ခြင့္လႊတ္ပါ။ ဒီအခ်ိန္ဟာ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံသားေတြ တကယ့္ကိုႀကိတ္မႏုိင္ခဲမရ ေဒါသေတြျဖစ္ၾက မ်က္ရည္ေတြက်ၾကတဲ့အခ်ိန္ပါ။
ေျပာလို႔ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံက သံဃာေတာ္ေတြေလာက္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔တဲ့၊ ႏိုင္ငံနဲ႔အမ်ဳိး သားကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတဲ့ သံဃာေတာ္၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခားဘာသာေရး၀န္ထမ္း ဘယ္ႏုိင္ငံမွာမွ မရွိဘူးလို႔ခံစားမိပါ တယ္ဗ်ာ။ တဦးစ၊တဖြဲ႔စေတာ့ ရွိႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုလို ေသာင္းလိုက္၊ သိန္းလိုက္ပရိတ္ရြတ္၊ ေမတၱာပို႔ၿပီး ေသနတ္ေျပာင္းေတြကို ထိပ္တုိက္၀င္တိုးတဲ့ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ဳိး ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးပါဘူးဗ်ာ။ သူတို႔ကိုၾကည့္ၿပီ ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြ မ်က္ရည္က်ၾကတာလည္း သဘာ၀က်ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေတာင္မွ ေတြးလို္က္ရင္ ရင္ထဲမွာဆို႔နင့္နင့္ႀကီးခံစားရတာ မဟုတ္လား။
ရဲေဘာ္ႀကီးမွတ္မိမွာပါ၊ ဂဠဳန္ဆရာစံကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ေလးခ်ဳိးႀကီးမွာ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက ‘ရဂံုခ်စ္စရာ တပည့္တုိ႔မွာျဖင့္၊ ဥံဳအရဟံ သစၥာကတိေတြနဲ႔၊ ဂဠဳန္သရဏံဂစၦာမိၾကေပေတာ့’ လုိ႔ အင္မတန္ စိတ္အားႂကြစဖြယ္ ေရးခဲ့တာေလ။ ဒါဟာ ရတနာသံုးပါးကို ဦးထိပ္ထားေၾကာင္း ဘုရားစာထဲက စာေၾကာင္းကို အင္မတန္ေျပာင္ေျမာက္စြာျပင္ၿပီး ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းဟန္ ျပဳထားတယ္ဆုိတာ လူတုိင္းသိပါတယ္။ ဒါကိုအခုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က သူ႔မူရင္းအတုိင္း သံဃာ သရဏံဂစာၦမိ ျပန္ဆိုၾက ရြတ္မိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုဟိုဒင္းေရ၊ အခု အဲဒီရတနာသံုးပါးထဲက တပါးကို စစ္ဖိနပ္ေတြနဲ႔ကန္လားကန္ရဲ႕၊ ေခါင္း႐ိုက္လား႐ုိက္ရဲ႕။ ဗမာစကားမွာ ဘုန္းႀကီးေခါင္း ေခါက္ၿပီးကန္ေတာ့တယ္ဆိုတာ မွတ္မိတယ္မဟုတ္လား။ နအဖကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေခါင္းကို လွိမ့္ကန္ၿပီးတာေတာင္ ဘုန္းႀကီးကို ျပန္၀န္ခ်ေတာင္းပန္ခိုင္းေနေလရဲ႕ဗ်ာ။ ေနာက္ၿပီး ၿမိဳ႕လည္ေခါင္က လမ္းမႀကီးေတြေပၚမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို အမဲပစ္သလို စိမ္ေျပနေျပပစ္သတ္ေနတာကေရာ ဒီေကာင္ေတြကို ရာသက္ပန္ ပတၱနိကၠဳဇၹန ကံေဆာင္ရမယ္။
ေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ဒီေန႔ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ဖိႏွိပ္သူေတြ၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ရန္သူလိုပဲ တည့္တည့္ေခၚမယ္ဗ်ာ၊ ဒီေကာင္ေတြဟာ ေတာ္႐ံုရက္စက္တာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ဟာ အခုကိစၥက်မွ သူတုိရဲ႕ေဒါသကို အႏႈိးဆြခံရၿပီး စိတ္လိုက္မာန္ပါေတြ ေလ်ာက္လုပ္ေနတာ၊ ရွက္ရမ္းရမ္းေနတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ သူတုိ႔မွာ လူထုအေပၚ ဒီလို မတရားမညႇာတာ ရက္ရက္စက္စက္လုပ္ဖို႔ဆိုတာဟာ ဗမာႏုိင္ငံမွာ စစ္အုပ္စုရယ္လို႔စေပၚလာကတည္းက သူတို႔ေခါင္းထဲမွာရွိခဲ့တဲ့ အေတြးအေခၚျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ဒီအေတြးအေခၚကို ဗုိလ္ေန၀င္းက အာဏာတက္ လာစဥ္မွာ ‘ဓားဓား ခ်င္း၊ လွံလွံခ်င္းရင္ဆုိင္မယ္’ လို႔ေၾကျငာၿပီး ပလႅင္ေပၚက အဆင္းက်ေတာ့‘စစ္တပ္က မွန္ ေအာင္ေသေအာင္ပစ္တယ္’ လို႔ က်ိန္စာတုိက္တာနဲ႔ ေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ ဆိုလိုတာက ဒါဟာသူတို႔ရဲ႕ အေသြးထဲအသား ထဲမွာ စိမ့္၀င္ေနတဲ့ အယူအဆျဖစ္တယ္။ သူတို႕ေသမွ ဒီအယူအဆနဲ႔ လုပ္ဟန္ကုိစြန္႔မွာ။
က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူေတြဟာ ဒီလိုေကာင္မ်ဳိးေတြကို ရင္ဆုိင္ေနရတာပါ။ (ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ တခ်ဳိ႕လူေတြက ဗမာျပည္ကလူေတြ ေၾကာက္ေနၾကတယ္၊ အေၾကာက္တရားက ဖိစီးျခင္းခံေနရတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေျပာၾကေသး တယ္ဗ်)။
ခင္ဗ်ားစဥ္းစားၾကည့္ပါ ရဲေဘာ္ႀကီးရယ္။ အိမ္မွာေနေတာ့ ႐ုိက္ၿပီးဖမ္းတယ္၊ လမ္းေပၚထြက္ေတာ့ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တယ္။ ဒီေလာက္ယုတ္မာရမ္းကားေနမွေတာ့ လူေတြအေနနဲ႔ သည္းခံႏုိင္စြမ္းေတြ ကုန္းဆံုးယံုမက ရရာ လက္နက္နဲ႔ ျပန္ခ်ခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚတာဆန္းသလားဗ်ာ။ သူမ်ားမေျပာနဲ႔၊ ျပည္ပမွာေနၿပီး အင္တာနက္သတင္းေတြကို ဖတ္ေနရတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႕ကိုယ္တုိင္ေတာင္မွပဲ လက္ထဲရွိတဲ့ ေမာက္စ္ကိုကိုင္ၿပီး ေမာ္နီတာေပၚက စစ္သားေတြပံုကို ပစ္ေပါက္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတြေပၚလာတယ္မဟုတ္လား။ တကယ္လို႕သာ အနီးအနားမွာ လက္နက္လြယ္လြယ္ရႏုိင္ရင္ လက္နက္ကိုင္ ပုန္ကန္မႈအမ်ဳိးမ်ဳိးေပၚေပါက္တာ ၾကာလွေရာ့မယ္၊ ဆုိလိုတာက အခု လိုျဖစ္ေနမွေတာ့ ျပည္သူေတြဘက္က ဘာပဲလုပ္လုပ္ တရားတယ္ဆိုတာပဲ ေရာင္းရင္းႀကီးေရ႕။ ဒီေကာင္ေတြကို ခဲနဲ႔ျပန္ေပါက္၊ တုတ္နဲ႔ျပန္႐ုိက္လည္းတရားတယ္၊ ေခ်ာင္း႐ုိက္၊ ေခ်ာင္း ထုတာလဲတရားတယ္။ ေသနတ္ရွာေတြ႕လို႔ ေသနတ္နဲ႔ျပန္ပစ္၊ လက္လုပ္ဗံုးနဲ႔ထုရင္လည္း က်ေနာ္ေတာ့ လက္ခုပ္တီးမယ္ဗ်ာ။
ျပည္သူေတြကို ဒီလိုလုပ္ေအာင္တြန္းပို႔ေနတာဟာ အုပ္စိုးသူေတြျဖစ္တယ္။ လမ္းေပၚေလွ်ာက္ေနသူကို ေသနတ္ကိုင္ေစတာဟာ အုပ္စိုးသူပဲ။ ဒီအခ်က္ကို ဒီေန႔ဗမာျပည္အျဖစ္အပ်က္က ထပ္ၿပီးအတည္ျပဳေပးတယ္ လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ ဒါဟာသမိုင္းနဲ႔ဆိုင္တဲ့ မွတ္တမ္းတင္ရမယ့္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ပဲ။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္ေျပာရဲတယ္ဗ်ာ ကိုဟုိဒင္း၊ က်ေနာ္တုိႏုိင္ငံမွာ သသနာတည္ၿမဲတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ဗိုလ္သန္းေရႊတုိ႔က ပုဂံမွာ ေမွ်ာ္စင္ႀကီးေဆာက္တဲ့ ကုသိုလ္မ်ဳိးေၾကာင့္ လံုး၀မဟုတ္ဘူး။ ေဟာဒီလို မ်က္ရည္အသြယ္သြယ္နဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီေနတဲ့ ဒါယိကာ ဒါယိကာမေတြရဲ႕ အၾကားမွာ ေသနတ္ေျပာင္းေတြရွိရာကို ေမတၱာသုတ္ရြတ္ရင္းႂကြခ်ီသြားၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္ေတြေၾကာင့္ပဲဗ်။
ဘယာေဘး ကြာေ၀းၾကပါေစ။

ယာေတာက သာေျဗာ

No comments: